terça-feira, 17 de setembro de 2013

Workout Regime and Lifestyle Change

Hi Party People,

Hope you had an amazing weekend! Mine was not so good. I was with the flu. :) But now I'm much better. 

So if you have been watching my Instagram and Facebook, you might have notice that I started working out and eating clean.

This started a day I was feeling enormous back pain (I have chronicle back pain since I was 12), and a friend of mine who is a bodybuilder said that he could teach me some exercises to make my back stronger. 

And I jumped on the opportunity. But I also asked him if he could teach me a full body workout. And nice has he is, he agreed.

Mondays I do arms, back and abs, Wednesdays legs (I love leg day by the way :D ) and Friday arms and abs. I do 4 sets of each exercise and about 8 to 20 reps. If I can easily get to the 20 reps at the beginning I increase the weights.

I don't do cardio. And I know I should but I always hated any exercise related to it. That's why I didn't do any exercise for years, just because I thought that to exercise I had to do cardio. Now I know that I don't. So I fell very happy with that.

I try to eat at least 5 meals a day, always with protein (chicken, turkey, fish, peanut butter...), vegetables, and I reduced the use of oil or any fatty food. I also try to control carbs. For example: instead of eating potatoes I eat know sweet potatoes.

The only thing I can't live without yet is Coca- Cola. But I'm working on it! =)

I will keep posting more photos of food, and exercise so I can give motivation to myself and to people that want to start. 

It's not easy but it feels very good! I promise =)

Hope you like it! =)

xo


Olá Party People,

Espero que tenham tido um fim-de-semana fantástico! O meu não foi muito bom. Estive com gripe :) Mas agora estou muito melhor.

Se têm visto o meu Instagram ou Facebook, devem ter notado que comecei a fazer exercício e a comer de forma saudável.

Começou num dia em que estava a sentir uma enorme dor nas costas (tenho dores crónicas nas costas deste que tenho 12 anos), e um amigo meu que é bodybuilder disse que conseguia ensinar-me exercícios para torná-las mais fortes.

Aproveitei logo a oportunidade. Mas também perguntei se me podia ensinar exercícios para todo o corpo. E simpático como ele é, aceitou.

Segundas faço braços, costas e abdominais, Quartas pernas (e adoro o dia de pernas :D ) e Sextas braços e abdominais. Faço 4 sets de cada exercício com 8 a 20 repetições. Se conseguir com facilidade chegar ás 20 repetições no início aumento os pesos.

Não faço cardio. E sei que devia mas detesto todos os exercícios relacionados com cardio. Por isso é que não fiz exercício durante anos, porque pensava que tinha obrigatoriamente de fazer cardio. Agora sei que não tenho de o fazer. Sinto-me muito feliz por isso.

Tento comer pelo menos 5 refeições por dia, sempre com proteínas (frango, peru, peixe, manteiga de amendoim,...), vegetais, e reduzi o uso de óleos e comida com muita gordura. Também tento controlar os carboidratos. Por exemplo: em vez de comer batatas como batatas-doces.

A única coisa que ainda não consigo viver sem é a Coca-Cola. Mas estou a trabalhar nisso! =)

Vou continuar a postar mais fotos de comida, e exercício para que possa dar motivação a mim mesma e a pessoas que queriam começar.

Não é fácil mas sabe mesmo bem! Prometo =)

Espero que gostem! =)

Beijinhooos!









 


  

1 comentário:

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